30 oct 2014

International Vicious Society

- Doctor Zaz claims that The International Vicious Society idea begins one evening in 1961 when Laslo (Dutch and chemistry student) and Gersido (Italian and artist in general), meet for the first time in a party held by the London Medical School. They happen to meet right in front of the pick-up, and over there they share musical opinions and some homemade amphetamines. They end up being arrested for scandalous behaviour and it is behind bars where they decide to create an association for lovers of music an cheap thrills. Over the following months, them and half of dozen of boys and girls get together to organise their first parties in the refrigerator of an abandoned butchery. 
One year after, when Laslo is sacked from University for using the lab to manufacture amphetamines and other strange drugs made from his own formulas, he decides to move to Paris to have a shot at being famous. Gersido joins him one year after and they form The International Vicious Society, with headquarters located in a room of the Grand Hotel at the "Place de la Contrescarpe". They paint a sheet with the acronym of the Society, suggested by the beautiful Amber (third member of the club,) and they hand it on one of the windows of the hotel façade for the three following years. During this period, many characters will come in and out of the society... such as Juanito, the Mexican Whirlwind; Olat, the Belgian Inventor (you can see him on the picture featured on the cover, seated at the table and wearing a mask), Mark, the dubliner guateque-man; Javi, the colossus of Roda; Incognito; Primitiva; Juanmex; Marciano; Belly; Ray; David; Erin; Machin; Bongusto; Dora; Brattini; and...
Those compilations include some of the records from all corners of the world that one could hear at these ritual and wild parties. A society in which fun was always guaranteed.

- A pesar de su etimología gibraltareña, la Sociedad International del Vicio nació en la novena planta subterránea del Palacio de la República en Bucarest. 
Para proteger a la población local de la decrépita y decadente cultura occidental, el régimen comunista prohibió la importación de ritmos y compases de raíces africanas. El único sello discografico prerrevolucionario, "Electrecord", se convirtió en el altavoz de hierro rebotando sobre el telón oriental de la gran esperanza proletaria. Cornel Fugaru compañero de pupitre y pareja de baile de Gyula Halász en las criptas transilvanas de Brasov, acostumbrado a la oscuridad, recibió el encargo de almacenar los peligrosos discos de vinilo que por azar o la malignas artimañas de la quinta columna circulaban por los montes Cárpatos. Cuando Nicolea Ceausescu terminó la construcción del gigantesco Palacio de la República, habilitó un peculiar infierno discográfico en la última planta del sótano. Aquí los líderes y funcionarios acreditados tenían acceso a los endiablados ritmos de todo el planeta. Se cuenta que un genuino tocadiscos estereofónico Teppaz giraba las 24 horas calibrado sobre el surco del meridiano de Greenwich. Cornel entregó su cadera, primero al desencaje del twist y luego a los pasos tropicales, vencido por el vicio del antropólogo antropófago. Su meticulosidad le obligaba a escuchar todas las melopeas incautadas. Pueden disfrutar de la curiosa interpretación que su Formatia Sincron grabó clandestinamente del folclórico tema "Haulita de la Gorj" en el volumen 4 de la Internacional Vicious Society, prueba del discreto protagonismo de un pionero de la filtración informativa a 45 revoluciones. Las fiestas que se llegaron a montar en el infierno del Palacio de la República, antes de que cayese fusilado el dictador, fueron descritas como viciosas, trepidantes, cultas y ocultas en acorde con las celebraciones esotéricas de la más exclusiva sociedad internacional. Por suerte Cornel Fugaru estaba ahí para grabar las sesiones y su fiel amigo de la infancia, ahora famoso artista plástico, para fotografiarlas.


- C'est dans la cave de l'hôtel du Nord que la Société Internationale de Vice se réunit pour la première fois. L'écluse du canal Saint Martin bloquée par malveillance à l'heure de l'apéro dégorge ces effluves dans le sous sol de l'hôtel. Le groom, le patron et la lavandière courrent hors d'haleine; l'un chez les pompiers, l'autre à l'hôpital Saint Louis et qui au jardin Villemin pour rameuter la bande. Avant que les shadoks de l'incendi pompassent, la meute pêche les grands crus à la dérive et se réfugie au deuxième étage avec un tir bouchon. Dans la chambre de l'anfitrión trônent une fabuleuse collection de 78 tours sur le lit et un Teppaz sur la table de nuit. La bande peinturlure sont acronyme sur le drap humide de la lavandière hospitalière qui restera accrochée pendant trois ans aux fenêtres du quai Jemmapes. Tous les oiseaux du voisinage attirés par ce doux ramage ne quitteront plus la berge. Le mythe traverse les décades, transcende les genres: du Twist au Sirtaki, du chat à la belette et les compiles s'empilent "Poco Loco in the Coco","Voodoo Party","Tumba Rumba"... Toutes les perversions y passent. En attendant que l' University of Vice Records nous emmène jusqu'en Afrique, l'hôpital Saint Louis se spécialise en traumatologie du déhanchement tribal sur la croupe des lavandières du canal Saint Martin. 
Le quartier s'embourgeoise et les bars branchés du bassin de la Villette exploitent la réputation vicieuse des précurseurs de l'hôtel du Nord. L'un décore ses toilettes du dégorgement de l'écluse et l'autre envoie le disc-jockey finir ses études à l'Université du Vice.
"Atmosphère, atmosphère, est ce que j'ai une gueule d'atmosphère!"